2025-2026 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

YATAY GEÇİŞ BAŞVURULARI

 

 Fakültemize yatay geçiş başvurularında ÖZYES sınavı ile kayıt yapan öğrencilerin 2. sınıf için kurum dışı ve Ek madde-1 ile yatay geçiş başvuruları elektronik ortamda (on-line)  yapılacak olup, sadece 3.sınıf için kurum dışı yatay geçiş başvuruları ilgili Fakültemize şahsen veya posta yoluyla yapılacaktır. (Fakültemize kurum içi yatay geçiş kontenjanı yoktur)

 

GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ YATAY GEÇİŞ YÖNERGESİ: Yönerge için tıklayınız.

EK MADDE 1 İLE YATAY GEÇİŞ UYGULAMA ESASLARI: Uygulama Esasları için tıklayınız.

2025-2026 GÜZ DÖNEMİ KURUM DIŞI YATAY GEÇİŞ KONTENJANLARI İÇİN TIKLAYINIZ. 

 

A-GENEL KOŞULLAR:

1- 100’lük sistemdeki notların 4’lük sistemdeki karşılıkları YÖK dönüşüm tablosuna göre yapılır.

2- Öğrencinin kayıtlı bulunduğu sınıf veya yarıyıldaki aldığı tüm derslerden başarılı olması gerekir.

3- Yatay geçiş yapacak olan öğrencinin disiplin cezası almamış olması gerekir.

4- Öğrencinin bulunduğu sınıf ve yarıyıldaki tüm derslerinden başarılı olması ve Genel Not Ortalamasının 4.00 üzerinden 3.25 olması gerekir.

5- Öğrenim gördüğü bölüme 3. Sınıf ise Özel Yetenek Sınavı, 2. Sınıf ise ÖZYES sınavı ile yerleşmiş olması gerekir.

6- Öğrencinin üniversiteyi kazandığı yıla ait; 2. Sınıf ise ÖZYES puanı 3. Sınıf ise TYT puanı, yatay geçiş için başvurduğu bölümün ilgili yıldaki puanı ile eşit veya en fazla 10 puan düşük olmalıdır.(Kurum dışı başvuru için)

7- Yatay geçiş değerlendirmelerinde öğrencilerin 4 üzerinden genel not ortalaması (GANO) ve Üniversiteyi kazandığı yıla ait TYT/ÖZYES Puanı esas alınır. Bu puanlar hesaplanırken "Yatay Geçiş Puanı = ((Öğrencinin TYT/ÖZYES yerleşme puanı / Başvurulan programın en düşük yerleşme puanı) x 100) x 0,60) + ((GANO x 25) x 0,40)" formülü esas alınarak yatay geçiş puanı hesaplanır.

8- Öğrenciler Ek Madde -1 uyarınca sadece bir defa yatay geçiş yapabilecek olup, (ilgili dönem başvurularından önce Ek Madde-1 uyarınca yatay geçiş yapan öğrencilerin tekrar yatay geçiş yapamayacak) ancak, söz konusu madde uyarınca yatay geçiş yapan öğrenciler ÖSYS merkezi yerleştirme sonucu kayıt hakkı kazandıkları yükseköğretim kurumuna daha sonraki başvuru tarihlerinde geri dönebileceklerdir.

 

B- BAŞVURU ŞEKLİ VE TARİHİ:

Fakültemize yatay geçiş başvurularında ÖZYES sınavı ile kayıt yapan öğrencilerin 2. sınıf için kurum dışı ve Ek madde-1 ile yatay geçiş başvuruları elektronik ortamda (on-line)  yapılacak olup, sadece 3.sınıf için kurum dışı yatay geçiş başvuruları ilgili Fakültemize şahsen veya posta yoluyla yapılacaktır.

2025-2026 Eğitim-Öğretim yılı Güz Dönemi için yatay geçiş başvuruları 01.08.2025-15.08.2025 tarihleri arasında yapılacaktır.

(15.08.2025 tarihinden sonra Fakültemize ulaşan başvurular geçersiz olacaktır)

  

Online başvuru yapacaklar için;

Başvuru yapabilmek için öğrencilerin öncelikle başvuru sisteminden sisteme kaydolup, sonrasında aşağıdaki belgeleri sisteme yüklemeleri gerekmektedir. Kesin kayıttan önce; başvuru ve değerlendirme işlemleri sırasında tüm işlemler yalnızca online olarak yapılacaktır. Posta, e-posta, kargo veya şahsen başvuru kabul edilmeyecektir.

 

Başvuru sisteminde;

1) 2025-2026 Güz Dönemi ( Kurum Dışı ) Yatay Geçiş Başvurusu,  

2) 2025-2026 Güz Dönemi (Kurum İçi) Yatay Geçiş Başvurusu, (Fakültemize kurum içi yatay geçiş kontenjanı yoktur)

3) 2025-2026 Güz Dönemi (Merkezi Yerleştirme "Ek Madde-1") Yatay Geçiş Başvurusu olmak üzere üç başvuru seçeneği bulunmaktadır.

 

Başvuru esnasında hangi başvuru seçeneğini seçerseniz o başvuru kriteri ve kontenjanı dâhilinde değerlendirileceksiniz. Hatalı yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

Başvuru işlemini gerçekleştirdikten sonra bilgilerinizi kontrol ederek başvurunuzu (kaydetmeyi) onaylamayı unutmayınız. Onaysız başvurular tamamlanmamış olduğundan değerlendirmeye alınmayacaktır.

Başvurunuz; kabul, red veya hatalı başvuru şeklinde değerlendirilerek başvuru sisteminde ilan edilecektir. Başvurunuz hatalı başvuru olarak iade edilirse başvuru süreci içerisinde bilgi ve belgelerinizi güncellemeniz gerekmektedir.

  

NOT 1: Başvuru sistemine kayıt olurken bilgilerin doğru girilmesi önem arz etmektedir. Kimlik bilgilerinin hatalı girilmesi, ad, soyad ve TC Kimlik numarası alanında (başında ya da sonunda) boşluk karakteri olması nedeniyle MERNİS bilgileri sorgulama hatası oluşabilmektedir. Lütfen bilgilerinizi tam ve doğru olarak giriniz.

NOT 2: Kontenjan tablosunu dikkatli inceleyiniz ve kontenjanı bulunmayan bölümlere başvuru yapılamayacağını unutmayınız.

 

C- BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER:

Başvuru evrakları başvuru süresi içerisinde online başvuru sırasında sisteme yüklenecektir.  Elektronik imzalı, barkodlu veya ıslak imzalı belgelerden herhangi biri kabul edilmektedir. (Sadece ders içerikleri Yüksekokulunuzun ya da Fakültenizin web sayfasından çıktı olarak alınabilir.) Yanlış veya eksik evrakı olan başvurular değerlendirilmeye alınmayacak olup, başvuru için gerekli belgeler aşağıda belirtilmiştir.

 

1- Başvuru Formu. Başvuru formu için tıklayınız.

2- Transkript (Not belgesi)    

3- Ders İçerikleri (Bağlı olduğunuz müfredat dersleri ya da aldığınız ders isimleri değil; almış olduğunuz derslere ait içerikler)

4- 3. Sınıfa başvuracak adaylar için kazandığı yıldaki TYT Sonuç Belgesi

5- Öğrenci Belgesi

6- Disiplin Durum belgesi

7- Daha önce Ek Madde 1 ile yatay geçiş yapmadığına dair belge (Sadece Ek Madde 1 ile yatay geçişe başvuranlar)

8- 2. Sınıfa başvuracak adaylar için ÖZYES Yerleşme Belgesi 

 

D- SONUÇLARIN DUYURULMASI:

28.08.2025 tarihinde sonuçlar açıklanacak olup, Fakültemiz 2. Sınıfa başvuru ve değerlendirme sonuçları başvuru sistemi üzerinden takip edilecek, 3. Sınıfa başvuran adayların sonuçları Fakültemiz web sayfasında ilan edilecektir.

E- KESİN KAYIT İŞLEMLERİ:

  • Fakültemiz 2. Sınıfa Yatay geçiş başvurusu kabul edilen öğrenciler kesin kayıtlarını ilanda belirtilen tarihler arasında sadece online kayıt ile yaptıracaklardır. Online kayıt için başvuru sistemindeki adımları izlemeniz yeterlidir.
  • Fakültemiz 3. Sınıfa kayıt yaptıracak öğrencilerin de kesin kayıt tarihleri süresi içerisinde, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına 1 adet fotoğraf ve nüfus cüzdanı ile birlikte şahsen başvuru yapılması gerekmektedir.

  

F- KESİN KAYIT TARİHLERİ : 

Asil Liste Kayıtları       : 1.09.2025 - 3.09.2025

Yedek Liste İlanı          : 04.09.2025

Yedek Liste Kayıtları    : 05.09.2025

Fakültemiz 2. Sınıfa kayıt hakkı kazanan öğrencilerin kayıt işlemleri online olarak yapılacak olup; 3. Sınıfa kayıt hakkı kazanan öğrencilerin ise  kesin kayıt tarihleri süresi içerisinde, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına 1 adet fotoğraf ve nüfus cüzdanı ile birlikte şahsen kayıt yaptırması gerekmektedir. 

 

Online Başvuru Sistemine giriş için tıklayınız

(1.08.2025 saat 00:00'da aktif olacaktır.)